woensdag 13 november 2013

nog meer herfst

Het gekleurde gekrulde blad aan de boom
Een stukje van de uitgerafelde zoom
Het is het einde van de droom
De droom die zomer noemt
We zijn nu in de herfst
De herfst met al zijn kleuren
De herfst met al zijn geuren
De gevallen kastanjes onder de oude boom
Het gevallen loof
De bomen hebben alle kleuren
Van roodgeel tot groen bruin
Kleine vogels zie je zitten in hun ontblote kruin
De zwermen die vetrekken
Vertrekken naar warmere oorden
Kon ik met hen maar mee
Kon ik maar mijn vleugels slaan net zo als zij
Och , ik droom weer luidop
Waarom zou ik gaan waar het anders is
Wat niet wil zeggen dat het daar beter is
Ik ben en blijf hier
Ik vouw een bootje van papier dat ik op het water zet
Het water dat zo kalm is
Het water dat zo koud is
Maar het is herfst
En in de herfst is het koud
Maar als het koud is buiten
Is het warm in mijn hart
Mijn hart dat zo veel verwacht
Mijn hart dat toch zo naar je smacht
Och , kom nu maar hier
Kom nu weer bij mij
Zet je naast me neer
En maak me blij
Ik kus je keer op keer
Tot je weer weet
Dat jij het bent die ik nooit meer vergeet.


4/10/03

1 opmerking:

  1. Heerlijk dromen, altijd en overal met open ogen.
    Prachtig zoals de liefde leeft en beweegt.

    Dank je voor het delen van jouw overdenking, jouw droom, jouw gedachten, jouw gedicht, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen